Logo Nordbyskolen

Om Nordbyskolen

Dronevideo af Nordbyskolen. - Der er ingen tale i videoen.

Denne tekst er til dig, der har interesse i at blive klogere på Nordbyskolen. Du kan være forælder, ny eller måske kommende medarbejder, ekstern samarbejdspartner eller fra en anden skole med interesse i et kommende samarbejde.

Nordbyskolen er en tosporet folkeskole med omkring 480 elever og 50 medarbejdere fordelt på administrativt personale, lærere og pædagoger. Cirka 220 af vores elever går også i SFO.

Skolen er beliggende i den nordlige del af Nykøbing Falster i Guldborgsund Kommune. Skolen blev taget i brug 1. august 2004 og har flot arkitektur, store lyse lokaler og flotte, funktionelle fællesarealer. Rundt om skolen er der etableret legepladser, muligheder for boldspil og en sø, som kan inddrages i undervisningen.

Skolen er opdelt i fire afdelinger:

* Indskoling (0. – 3. klasse)
* Mellemtrin (4. – 6. klasse)
* Udskoling (7. – 9. klasse)
* Modtagefunktion (0. - 5. klasse)
* SFO (det er muligt for alle elever at gå i SFO)

Alle klasselokaler er udstyret med interaktive tavler, der er computere og iPads til rådighed. Inddragelse af IT i alle fag og på alle klassetrin prioriteres højt. Vi har f.eks. nye faglokaler med et FabLab, hvor der kan trykkes T-shirts, printes i 3D samt laves forsøg og tekniske eksperimenter.

Vores medarbejdere er både fagligt, pædagogisk og didaktisk dygtige, og vi tilbyder alle elever en yderst kvalificeret undervisning, der ruster eleverne til aktiv deltagelse i det samfund, de allerede nu er en del af.

Er man som elev udfordret i et bestemt fag, har man dyslektiske vanskeligheder, dyskalkuli, eller er man udfordret på sin trivsel, har vi et Pædagogisk Læringscenter (PLC), der står klar med målrettede indsatser: læseindsats, trivselssamtaler, sorggruppe, skilsmissegruppe etc.

Vi stiller store krav, både til skolens elever og forældre, men ikke mindst til os selv. Vi har en ambition om at være blandt de allerbedste skoler i Danmark, hvad enten man er elev, forælder eller medarbejder.

Har du spørgsmål eller er du interesseret i at høre mere, kan du kontakte os via skolens hovednummer.

Lars Carlsen
Skoleleder